Andrzejki w lokalu? Dlaczego nie!
Dziś andrzejki! Dawniej dzień przeznaczony dla niezamężnych dziewcząt, obecnie świetna okazja do zabawy. Jeśli myślisz o zorganizowaniu imprezy andrzejkowej w swoim lokalu, pamiętaj o kilku ważnych sprawach.
Dawniej andrzejki służyły głównie jako rozrywka dla niezamężnych dziewcząt, które za pomocą wróżb i rytuałów próbowały odgadnąć, kim będzie ich przyszły mąż. Wierzono, że przyszłość przepowiadają duchy, a wróżby traktowano zupełnie poważnie. Jednak z biegiem czasu andrzejki stały się zabawą oraz doskonałą okazją do wspólnego świętowania.
Jak wiadomo, udana impreza nie może się obyć bez dobrego jedzenia! Listopad to ostatni moment na wykorzystanie jesiennych warzyw sezonowych. Dlatego warto przygotować dania z dyni, kalafiora lub z dodatkiem leśnych grzybów. Ważne, by były one oryginalne, a jednocześnie rozgrzewające. Pamiętaj także o tym, że andrzejki służyły niegdyś do tego, by wywróżyć sobie miłość, więc może warto postawić na dania z dodatkiem afrodyzjaków?
Skoro andrzejki kojarzą się z magią, warto zadbać, by było ją czuć również w wystroju lokalu. Najlepiej sprawdzą się dekoracje w postaci świec zarówno tradycyjnych, jak i ledowych, jeśli martwisz się o bezpieczeństwo w trakcie imprezy. Ponadto możesz zorganizować gościom kącik do robienia zdjęć, z dodatkami i ozdobami. Pamiętaj, że dzięki oznaczeniom na social mediach, Twój lokal zyska darmową promocję! Dobrym pomysłem będzie również przygotowanie tematycznych upominków dla gości. Najlepiej sprawdza się drobiazgi, które będą wróżbami na przyszłość.
Nie ma imprezy bez dobrej muzyki! Warto na ten dzień wynająć zespół, didżeja lub stworzyć klimatyczną playlistę. W tym dniu nie zapomnij o wróżbach i czarach! Jeśli masz na to budżet, warto zaprosić do lokalu iluzjonistę lub aktorkę, która przebierze się za wróżkę i będzie przepowiadać klientom przyszłość. Podstawą zabaw może być także wróżenie z wosku przez dziurkę od klucza. Najczęściej spotykane wróżby to także wróżenie z fusów czy wycinanie obierek z jabłka. Przygotuj kilka stanowisk z tego typu zabawami, które może poprowadzić Twój personel. Uśmiech na twarzach gości gwarantowany!