Moda na luksusowe owoce

Moda na luksusowe owoce

Sprzedaż luksusowych owoców ma zyskiwać na popularności. Jeden z nich - ananas odmiany Rubyglow - wyróżnia się nie tylko różowym miąższem, ale i niebotyczną ceną. Jego koszt to aż 400 dolarów!

Nazwa drogocennego ananasa Rubyglow nawiązuje do rubinowego koloru jego miąższu. Owoc stworzyła amerykańska firma, która jest odpowiedzialna za produkcję oraz światową dystrybucję żywności. Jak donosi CNN, opracowanie ananasa było wynikiem wieloletnich badań i eksperymentów, które miały na celu wyhodowanie owocu nie tylko o zaskakującym wyglądzie, ale i smaku. Producent wprowadził ananasa do sprzedaży niedawno, jednak zainteresowanie nim, mimo ceny, jest ogromne.

Wpływ na cenę owocu ma kilka czynników. Hodowla ananasa Rubyglow jest czasochłonna, skomplikowana i wymaga precyzyjnego doboru na poziomie genetycznym. Z tego powodu proces produkcji jest bardziej kosztowny niż w przypadku zwykłych ananasów. Rubyglow uprawia się w ograniczonych ilościach, co również wpływa na ekskluzywność owocu. Dodatkowym aspektem jest transport i dystrybucja ananasów - muszą być przewożone w odpowiednich do tego warunkach. 

Źródło: gazeta.pl