Najnowsze trendy w hotelarstwie

Najnowsze trendy w hotelarstwie

Co wyróżnia dynamicznie zmieniającą się branżę hotelarską? Swoją perspektywą podzielił się Maciej Białek, Revenue Manager Zamku Topacz ? hotelu w zamku na Dolnym Śląsku. Ekspert zwrócił uwagę na kilka trendów, które w ostatnim czasie znacząco wpłynęły na preferencje gości.

Rosnąca rola indywidualnych gości

Indywidualnych gości przybywa. To pierwszy aspekt, na który zwrócił uwagę ekspert.

- Obserwujemy wyraźny wzrost liczby rezerwacji dokonywanych bezpośrednio przez gości indywidualnych. To pokazuje, że coraz więcej osób szuka unikalnych doświadczeń i jest gotowa samodzielnie planować swoje podróże - mówi Maciej Białek. - Zamek Topacz, jako obiekt o wyjątkowym charakterze, doskonale wpisuje się w te oczekiwania, oferując niezapomniane chwile w historycznych wnętrzach - dodaje.

Basen i strefa wellness nadal na topie

Pomimo rozwoju nowych trendów, basen i strefa wellness pozostają kluczowymi elementami, które przyciągają gości do hoteli.

- Goście coraz bardziej cenią sobie możliwość relaksu i regeneracji sił podczas pobytu. Dlatego też inwestycje w wysokiej jakości strefy wellness są nadal opłacalne - podkreśla Białek.

Znaczenie przestrzeni zewnętrznych

Czas w hotelu nie musi oznaczać przebywania wyłącznie w przestrzeni pokoju.

- Coraz większą wagę przywiązujemy do możliwości spędzania czasu na świeżym powietrzu. Goście szukają hoteli, które oferują przestronne tarasy, ogrody czy strefy wypoczynku na zewnątrz. To trend, który szczególnie nasilił się w ostatnich latach - wskazuje ekspert.

Spontaniczność

Spontaniczna podróży lub wycieczka? Dlaczego nie!

- Częstotliwość rezerwacji last minute znacznie wzrosła. Goście coraz rzadziej planują swoje podróże z dużym wyprzedzeniem. To zmusza hotele do większej elastyczności i umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby rynku - tłumaczy Białek.

Dłuższe pobyty i podróże rodzinne

Ponadto zauważono popularność dłuższych rezerwacji.

- Obserwujemy tendencję do wydłużania pobytów hotelowych. Goście chcą spędzić więcej czasu w jednym miejscu i głębiej poznać okolicę. Również podróże rodzinne zyskują na popularności. Hotele muszą dostosować swoją ofertę, aby sprostać oczekiwaniom różnych grup klientów - mówi Białek.

Wzrost liczby rezerwacji bezpośrednich

Ekspert wskazuje pozytywną z punktu widzenia hotelarzy tendencję do dokonywania rezerwacji bez pośredników.

 - Coraz więcej gości rezerwuje pobyty bezpośrednio u nas, omijając pośredników. To pozwala nam na budowanie silniejszych relacji z klientami i oferowanie bardziej spersonalizowanych usług -  podsumowuje Revenue Manager Zamku Topacz.

Trendy wskazują, że w hotelarstwie zachodzą zmiany, a goście oczekują spersonalizowanych usług, możliwości relaksu, a także unikalnych doświadczeń.