Obsługa klienta: strategie dla pizzerii podczas wielkich wydarzeń

Obsługa klienta: strategie dla pizzerii podczas wielkich wydarzeń

Choć pizzerie od zawsze cieszyły się znaczną popularnością, obecnie muszą sprostać licznym wyzwaniom związanym m.in. z rosnącymi oczekiwaniami i świadomością klientów. W obliczu zbliżających się mistrzostw w piłce nożnej, a więc okresu ze wzmożonym ruchem, zarządzanie pizzerią staje się sztuką, łączącą wysoką jakość obsługi z kreatywnymi rozwiązaniami kulinarnymi.

Szef kuchni - Zbigniew Sonik, przygotował kilka porad, jak zorganizować pracę, aby w pełni wykorzystać wzmożony ruch w restauracji.

Przede wszystkim należy odpowiednio przygotować zespół. Zarządzanie personelem z niewielkim doświadczeniem wymaga wcześniejszego zaplanowania dodatkowych szkoleń. Kucharze z kolei powinni poznać menu krajów uczestniczących w mistrzostwach i rozważyć poszerzenie karty o ciekawe dania.

Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest zdecydowanie wprowadzenie do menu najbardziej pożądanych potraw w trakcie wydarzenia. Przygotowanie oferty specjalnej, na przykład pizzy ulubionych piłkarzy klientów, dodaje unikalnego charakteru i wyróżnia lokal spośród konkurencji.  Warto również rozważyć przygotowanie konkretnych dań, na przykład frittatę lub panzerotti tylko w dni meczowe.

Istotnym elementem przy wzmożonym ruchu szczególnie dla restauracji z ograniczoną przestrzenią, jest wprowadzenie wysokiej jakości convenience food, idealnego na szybkie zakąski, z krótkim czasem przygotowania. Kartę można wzbogacić o creme cheese jalapeno, mozzarella sticks, czy też mix papryk i oliwek nadziewanych serem. Warto podkreślić, jak ważna jest również efektywna współpraca z firmami dostawczymi bądź zastosowanie własnego systemu dostaw. Te elementy pomagają utrzymać reputację szybkiej i niezawodnej obsługi.

Ważna jest również profesjonalna obsługa telefoniczna. Dobrze przeszkolony personel to taki, który potrafi w każdej sytuacji zapanować nad emocjami oraz być przyjaźnie nastawionym do klientów. Warto również podawać realne czasy dostawy, gdyż to eliminuje potencjalne poczucie rozczarowania i buduje zaufanie do lokalu.

W przypadku sporych opóźnień należy rozważyć dodawanie do zamówienia prezentów, takich jak na przykład napoje, aby zrekompensować klientom oczekiwanie. Umiejętne przeprowadzenie rozmowy ze zdenerwowanym gościem to klucz do utrzymania dobrej reputacji i budowania pozytywnego wizerunku lokalu.

Innym skutecznym rozwiązaniem może być wprowadzenie programów lojalnościowych, zniżek bądź specjalnych ofert dla stałych klientów. Takie działania zwiększają lojalność. Ponadto stosowanie opakowań przyjaznych środowisku bądź składników przyciągnie osoby, dla których ważnym aspektem jest ekologia i zrównoważony rozwój.

Dzięki powyższym poradom pizzerie nie tylko sprostają wyzwaniom, ale również zbudują trwałe relacje z klientami, którzy docenią wysoką jakość obsługi, działania proekologiczne i różnorodność dań w menu.