
Polska marka hoteli znika po 100 latach
Orbis - po ponad 100 latach działalności - zmieniła nazwę na Essendi. Informację przekazała firma, wskazując, że zmiana stanowi wynik decyzji grupy AccorInvest, której celem jest ujednolicenie swojej działalności.
Marka Orbis została założona w 1920 roku we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży Orbis, a w 1951 roku do firmy dołączyły pierwsze hotele. W 2020 roku marka została nabyta przez AccorInvest. Obecnie Essendi posiada 576 hoteli w 24 krajach.
Na początku maja marka Orbis zmieniła nazwę na Essendi. Od 2020 roku trwa transformacja, której celem jest "umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania" - wskazują przedstawiciele firmy.
Ponadto firma podkreśla, że transformacja obejmuje również "zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i promowanie tego trendu w branży hotelarskiej". Plan ESG zakłada m.in redukcję emisji CO2 o 50 proc. do 2030 roku, osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku oraz portfolio 100 proc. hoteli z certyfikatem Green Key.
"Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową" - podkreśla cytowany w komunikacie Essendi prezes zarządu firmy Gilles Clavié.