Pora na lody
To deser, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Uwielbiają go dzieci, cenią dorośli. Dziś obchodzimy Dzień Lodów - letnie orzeźwienie gwarantowane!
Wiele osób prowadzących restauracje, kawiarnie czy lodziarnie zdaje sobie sprawę, że lody to nie tylko przekąska dla dzieci. To produkt z potencjałem, który, z pewnością, gdy tylko nadchodzą słoneczne dni, przyciąga gości. Zatem to doskonały sposób na poprawę atrakcyjności menu w sezonie letnim.
Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom gości, warto dokładnie przyjrzeć się, jaką rolę lody odgrywają w oferowanej karcie deserów. Czy są odpowiednio wyeksponowane? Jakie smaki oraz dodatki są dostępne? Niemniej istotną kwestią jest wybór odpowiedniego producenta. Obecnie lody w formie kolorowych gałek mogą nie wystarczyć, aby przyciągnąć klientów, dlatego nie można zapomnieć o deserach lodowych w formie milk shake?ów, o smoothie lub o kawie z dodatkiem lodów. Nie ulega wątpliwości, że lody mogą stanowić idealną bazę do eksperymentowania z nietypowymi smakami i teksturami, na przykład w formie deserów talerzowych. Dzięki temu goście odkrywają nowe, intrygujące połączenia smakowe i jednocześnie mają pewność, że w danym lokalu zawsze czeka na nich coś wyjątkowego. Jak to osiągnąć? Po pierwsze należy przeanalizować rynek, aby dostawca lodów, z którym nawiążemy współpracę, zapewniał produkty najwyższej jakości, które będą w stanie przyciągnąć gości, a w efekcie zainteresować ich całą ofertą lokalu. To inwestycja, która wygeneruje zysk. Po drugie trzeba utrzymać wysoki poziom oferty, zapewniając szeroki wybór dodatków oraz smaków. Znajomość trendów i zmieniających się preferencji żywieniowych gości również okaże się przydatna. Zwiększenie obrotów dzięki deserom na bazie lodów? To możliwe!
Goście odwiedzający kawiarnie i restauracje to w większości świadomi konsumenci wybierający lokale nie tylko na podstawie własnych upodobań, ale i obowiązujących trendów oraz estetyki. Mimo że jakość to podstawa, bez której nie ma co myśleć o zyskach, to smak, wygląd oraz forma podania również mają znaczenie w kontekście całokształtu kulinarnego doświadczenia. Na jakie rozwiązania warto postawić, aby okazały się strzałem w dziesiątkę?
Proste desery przygotowywane na bazie lodów masowej produkcji, podawane w sztampowych pucharkach, powoli odchodzą w zapomnienie. Choć w pucharkach, jako naczyniu, nie ma nic złego, bo istnieją miejsca, które kreatywne je wykorzystują, nadając lokalom retro charakteru, to sprawa wygląda nieco inaczej, jeśli weźmiemy pod uwagę smak. A o niego przecież tu chodzi. Idąc z duchem czasu, najlepiej zamawiać lody rzemieślnicze lub nawiązać współpracę z lokalną wytwórnią. Wyroby rzemieślnicze, przygotowywane z pasją z najwyższej jakości składników pochodzących od lokalnych dostawców, odzwierciedlają autentyczność i tradycję kulinarną. Takie podejście nie tylko wzbogaca kulinarny krajobraz, ale i wspiera lokalnych producentów, promując zrównoważone praktyki gastronomiczne. Dostępność unikatowych smaków, które zmieniają się w zależności od sezonu, to nie lada gratka dla miłośników poszukiwania nowych doświadczeń smakowych
Oczywiście nie tylko smak jest istotny, ale i prezentacja. Estetycznie podane lody, ozdobione świeżymi owocami, ziołami, fantazyjnymi polewami, posypkami czy oryginalnymi dodatkami sprawią, że desery na bazie lodów staną się słodkim dziełem sztuki, które z pewnością przyciągnie wzrok i pobudzi apetyt gości. Niewątpliwie, w erze mediów społecznościowych, pięknie prezentujące się desery często są fotografowane i publikowane w sieci, co może promować lokal wśród potencjalnych gości. Eleganckie szkło, porcelanowe miseczki, designerska ceramika czy nietypowe pojemniki dodadzą charakteru i podkreślą wyjątkowość. Uważna selekcja dodatków, które harmonizują nie tylko smakowo, ale i wizualnie z produktem bazowym, pomoże w promocji lokalu online. Ciekawa prezentacja deserów lodowych to zarówno kwestia estetyki dania, jak i skuteczna strategia marketingowa, która może wpłynąć na wizerunek lokalu i zwiększyć jego popularność.