Rezerwacja stolików od strony prawnej

Rezerwacja stolików od strony prawnej

Choć rezerwacja stolików wydaje się kwestią błahą i oczywistą, dobrze, kiedy jest zabezpieczona odpowiednimi postanowieniami prawnymi. Wynika to z kilku powodów. Jasne oraz precyzyjne regulacje dotyczące rezerwacji pozwolą zarówno na uniknięcie efektu sztucznego tłumu w restauracji, jak i zniwelują kolejki osób oczekujących na stolik, co często bywa powodem irytacji. Szczegółowe określenie punktów regulaminu zapobiegnie wątpliwościom związanym z procesem składania rezerwacji, w tym z zasadą odpłatności, która może stać się kością niezgody pomiędzy Tobą a gośćmi. Wizerunek Twojej restauracji na pewno zyska, jeżeli zadbasz o uregulowanie zasad rezerwacji stolików.

Regulamin - informacje podstawowe

Zasady dotyczące rezerwacji stolików mogą być zawarte zarówno w regulaminie restauracji, jak i w osobnym dokumencie, który stanowi regulamin składania rezerwacji. Które rozwiązanie będzie lepsze dla Twojej restauracji? Zależy to od kilku czynników, przede wszystkim od tego, jak bardzo rozbudowane postanowienia dotyczące rezerwacji zamierzasz w nim zawrzeć. Panujące w Twoim lokalu zasady mogą zawierać się w kilku lub kilkunastu punktach. Wszystko zależy od Ciebie. Jeżeli zasady są jasne i treściwe, nie polecam tworzyć regulaminu rezerwacji w postaci osobnego dokumentu. Jeżeli natomiast zasady w Twojej restauracji są rozbudowane, warto rozważyć sporządzenie odrębnego dokumentu, aby były one czytelne dla Twoich gości. Jeżeli w restauracji nie przyjmujesz rezerwacji - bo i taka sytuacja może mieć przecież miejsce - również wyraźnie zaznacz to w regulaminie lokalu.

Przechodząc do samej treści regulaminu, bez względu na to czy będzie to regulamin restauracji, czy osobny dokument, na początku należy wskazać sposób dokonywania rezerwacji. Jeżeli przyjmowane są wyłącznie mailowo, warto zaznaczyć to w regulaminie. Dzięki temu unikniesz sytuacji, gdy osoby, które piszą do Ciebie, chcąc dokonać rezerwacji poprzez profile w social mediach, poczują rozczarowanie, że ich wiadomość nie została odczytana lub została odczytana i pozostała bez odpowiedzi.

Do standardowych sposobów składania rezerwacji należą rezerwacje telefoniczne, osobiste czy mailowe. Jednak z powodzeniem możesz również wykorzystać funkcje dostępne w wyszukiwarce Google i profilach w social mediach. Popularną praktyką jest zakładanie adresu mailowego dedykowanego wyłącznie rezerwacjom. Masz wówczas pewność, że żadna prośba o rezerwację nie zaginie wśród innych wiadomości.

W regulaminie warto także określić czy rezerwacji można dokonywać przez cały czas pracy lokalu, czy jedynie w określonych godzinach. Z doświadczenia moich klientów wynika, że niektórzy przyjmują rezerwacje wyłącznie na określone, najbardziej popularne wśród gości pory. Inni z kolei nie przyjmują rezerwacji do konkretnej godziny bądź po określonej porze. Wszystko zależy w tym wypadku od restauratora i stosowanej przez niego praktyki, niemniej zasady te powinny zostać precyzyjnie określone w regulaminie.

CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<