Rośnie rynek mrożonych warzyw w Polsce

Rośnie rynek mrożonych warzyw w Polsce

Polakom coraz bardziej zależy na zdrowej diecie, bogatej w warzywa, a mrożone warzywa są postrzegane jako łatwy i szybki dodatek do przygotowania takich posiłków. W 2023 roku sprzedaż warzyw mrożonych w Polsce stanowi już prawie 35% sprzedaży całego rynku mrożonek podaje firma FRoSTA, która obserwuje rynek.

Rynek mrożonych warzyw w Polsce rośnie w siłę, odpowiadając na potrzeby współczesnych konsumentów. To sektor, który warto obserować, ponieważ będzie nadal rozwijał się w przyszłości.

W ostatnich latach coraz więcej osób w Polsce zaczęło zdawać sobie sprawę z roli zdrowego odżywiania. Mrożone warzywa stanowią doskonałe źródło witamin i minerałów, ponieważ są mrożone tuż po zbiorach, co pozwala zachować maksimum ich wartości odżywczych. Dla osób prowadzących aktywny tryb życia lub tych, które chcą ograniczyć spożycie konserwantów, mrożone warzywa stają się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą. Okres pandemii zwiększył zapotrzebowanie na produkty o długiej przydatności do spożycia i z możliwością przechowywania przez długi czas. Mrożone warzywa spełniają wszystkie te kryteria.

- Od kilku lat uważnie obserwujemy rynek mrożonek, analizujemy zmieniające się zwyczaje konsumentów, śledzimy badania dotyczące użytkowania produktów mrożonych - mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną.

Źródło: portalspożywczy.pl, NielsenIQ, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia