SIGEP World: targi bardziej międzynarodowe niż kiedykolwiek

SIGEP World: targi bardziej międzynarodowe niż kiedykolwiek

W dniach 18-22 stycznia 2025 roku we włoskim Rimini Expo Centre odbędzie się 46. edycja SIGEP World. W targach weźmie udział ponad 3000 wystawców oraz delegacje z całego świata.

Do międzynarodowego spotkanie reprezentantów branży lodziarskiej, piekarniczo-cukierniczej, piekarskiej, kawiarnianej, a także profesjonalnych pizzaioli pozostał niespełna miesiąc.

Podczas SIGEP World - World Expo for Foodservice Excellence będzie gościć wystawcy z 33 krajów, przybędą głównie z Włoch, Niemiec, Hiszpanii, Chin, Francji, Turcji, Belgii, Polski i Stanów Zjednoczonych. Jak podkreślają organizatorzy, to kraje, które są kluczowe dla rozwoju relacji biznesowych w różnych sektorach wystawy: Gelato (włoski mrożony deser), Pastry, Bakery, Coffee, Chocolate i Pizza.

Wydarzenie będzie okazją do odkrywania najnowszych trendów i innowacyjnych rozwiązań, które wpływają na globalną gastronomię.

Gościem honorowym podczas nadchodzącej odsłony targów będzie Arabia Saudyjska. Wraz z szybko rozwijającym się rynkiem i rosnącym zapotrzebowaniem na innowacje technologiczne, Arabia Saudyjska, kraj nominowany do organizacji Expo 2030, wyłania się jako nowy obszar dla branży hotelarskiej i gastronomicznej i będzie stanowić strategiczną okazję dla firm, oferując nowe perspektywy dla globalnej branży gastronomicznej.

SIGEP World 2025 skupi się na przeglądzie innowacji technologicznych i zrównoważonym rozwoju w branży gastronomicznej. Odbędą się konkursy i prelekcje, w których weźmie udział 60 mówców. Nie zabraknie reprezentantów lodziarni, restauracji, restauracji szybkiej obsługi, cukierni, kawiarni, piekarni, pizzerii i sieci hoteli. Na targach zagoszczą także producenci, warsztaty rzemieślnicze, importerzy, dystrybutorzy, hurtownicy oraz przedstawiciele handlu detalicznego. Dołączy do nich ponad 2500 europejskich wystawców z Hiszpanii, Niemiec, Francji, Rumunii, Grecji i Wielkiej Brytanii.

Ponadto przybędą delegacje z obu Ameryk, w tym North American Ice Cream Association ze Stanów Zjednoczonych, Baking Association of Canada (BAC) oraz Associaçao Brasileira do Sorvete i Outros Gelados Comestíveis z Brazylii, co odzwierciedla strategiczne znaczenie tych rynków, szczególnie w odniesieniu do branży Gelato i Bakery. Afryka, gdzie rynek usług gastronomicznych rozwija się szybko, będzie reprezentowana przez Restaurant Association of South Africa (RASA) i Tunezyjski Związek Przemysłu, Handlu i Rzemiosła (UTICA). Korean Bakery Association i Turkish Chefs Federation (TASFED) przybędą z Azji, podczas gdy Uzbekistan weźmie udział za pośrednictwem Uzbekistan Food Industry Association (UFIA). Europa będzie zaangażowana dzięki takim stowarzyszeniom jak Deutscher Konditorenbund z Niemiec, CEOPPAN, stowarzyszenie referencyjne w Hiszpanii dla sektora piekarniczego, Confédération Nationale des Glaciers de France z Francji i HORECA Industry Association (HORA) z Rumunii. Organizatorzy wskazują także na obecność Indonesian Hotels and Restaurants Association, Restaurant Association of Singapore, Brussels-based Airline Catering Association i Indonesia Tourism Industry Association.