Targi HORECA i ENOEXPO 2024 - biznes ze smakiem

Targi HORECA i ENOEXPO 2024 - biznes ze smakiem

W dniach 6-8 listopada 2024 w EXPO Kraków odbyły się 31. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA wraz z 21. Międzynarodowymi Targami Wina w Krakowie ENOEXPO. Wydarzenie zgromadziło niemal 10 000 gości.

W czasie targów 226 wystawców zaprezentowało swoje produkty, wielu z nich w wyjątkowych zniżkach dostępnych tylko na targach. Na gości czekało aż 78 godzin prelekcji, warsztatów, degustacji i dyskusji, których tematem przewodnim było wykorzystanie zmysłów jako narzędzia biznesowego.

Czy HoReCa jest skazana na digital marketing?

To pytanie było tematem przewodnim prelekcji prowadzonej w czasie targów HORECA przez krakowską agencję marketingową Veneo. Przedstawiciele firm, które powróciły na targi, często po wielu latach, docenili potencjał bezpośrednich spotkań z klientami i różnorodność możliwości promocyjnych, jakie daje udział w tego typu wydarzeniach Dodatkowym argumentem przemawiającym za udziałem w tych targach są towarzyszące im Mistrzostwa Kawowe organizowane przez SCA Poland.

O zmysłach, o wnętrzach, o winie - scena główna połączyła pasje

Centrum wydarzeń targowych była scena główna, na której przez trzy dni przeplatały się wystąpienia ekspertów z zakresu marketingu sensorycznego, projektowania i aranżacji wnętrz dla branży HoReCa. Ważnym punktem programu były dyskusje, które poprowadził Bartosz Wilczyński. Zaproszeni goście związani z krakowską gastronomią zdradzili przepis na dobrą współpracę pomiędzy szefem kuchni a sommelierem, opowiedzieli o nowych konceptach gastro, które odniosły rynkowy sukces. Restauratorzy mieli też okazję wysłuchać rozmowy o winie w restauracji i praktycznych wskazówek jak zadbać o właściwą, owocną i trwałą relację na linii restaurator - dostawca wina, a winiarzy zainteresowała debata Polskiego Klastra Enoturystycznego pod tytułem "Czy nie musimy już jeździć do Toskanii?". Publiczność miała okazję wziąć udział w prezentacji w zakresie nowej dziedziny nauki, jaką jest neurogastronomia i neuroenelogia.

Sycylijskie oleje, słowackie tokaje i nowe szaty węgierskiego króla

Po wejściu na targi ENOEXPO uwagę przyciągało stoisko z oryginalnymi sycylijskimi produktami. To niejedyny sycylijski akcent na ENOEXPO, ponieważ kilka stoisk dalej producenci z tej włoskiej wyspy prezentowali wina i oleje. Przeprowadzili również degustację "Sycylia enologiczna: wina i terytoria". Master class zorganizował IRVO (Regionalny Instytut Wina i Oleju z Sycylii) wraz z Polską Izbą Biznesową we Włoszech.

W czasie targów nie mogło zabraknąć polskich win, które zaprezentowały  m.in. Stowarzyszenie Winiarzy Ziemi Łódzkiej, Polski Klaster Enoturystyczny czy Bartosz Wilczyński. Prezentowano również produkty naszych najbliższych sąsiadów ze Słowacji, Węgier i Niemiec.

Nie od dziś wiadomo, że kuchnia jest bardzo ważnym elementem kultury danego kraju czy regionu. Dowiodła tego degustacja "Furmint - nowe szaty króla", prowadzona przez Marcina Zatorskiego, a przygotowana przez Agencję we współpracy z importerem win węgierskich 2 Bratanki / Węgierskie Wina.

W czasie degustacji prowadzonej przez Michała Bardela zaprezentowało się również czterech niemieckich producentów zrzeszonych w stowarzyszeniu 200 najlepszych winiarzy Niemiec. Degustując wina, goście mieli jednocześnie okazję posłuchać o Hesji Nadreńskiej i Palatynacie.

W dniach 5-7 listopada 2025 w EXPO Kraków targi HORECA i ENOEXPO kolejny raz połączą branże HoReCa i winiarską - zapraszają organizatorzy.